做社工做到嬲,個綜援人士問我:姑娘你做嘢咁辛苦為乜

香港醬聞

雖然「新移民婦拿萬三蚊綜援」係假,但綜援人士生活並不一定都很難過,卻是千真萬確。因為綜援人士乜都有政府津貼,生活唔太講究的話,舒舒服服過日子其實真係得,你接觸得多綜援人士就知。

另一個角度睇,今時今日香港失業率低到咁,有手有腳真係無話搵唔到嘢做。咁都要拎綜援,唔少都係自己嘅選擇,多於命運嘅作弄。而你如果係都要幫佢哋搵嘢做,就係捉錯用神,吃力不討好,對大家都係盞搞。

我初入行做社工,都係滿懷理想,諗住幫助弱勢社群,令社會更加平等。不過做咗幾年嘢,漸漸發覺原來弱勢定強勢,並唔係咁容易劃分。

我誤打誤撞,加入咗「自力更生就業支援服務」,即係幫綜援人士搵工,未搵到嘅就逼佢哋做義工,初時我都覺得呢個工作幾有意義,理念亦都唔錯,讓綜援人士都可貢獻社會,對佢哋個人或者社會都係好事。

但係講就咁講。

上文都講到,喺今日攞綜援,除咗長期病患者、老人家或者部分單親未婚媽媽之類嘅真弱勢社群以外,多數係自己選擇。老病婦孺想做都有心無力,而其他好人好姐選擇得呢條路嘅,佢會有幾想做嘢,大家心中有數。初時入世未深,滿懷熱血咁諗住去幫佢哋,又會按佢哋嘅喜好同能力去安排義務工作,但換來嘅係極度冷淡嘅回應,甚至係無回應,我崩潰到試過返工果陣跑入廁所喊。記得有一個「來自鄰國嘅婦人」同我講:「姑娘,妳做嘢咁辛苦為乜唧?」果吓我先如夢初醒,明白晒成個玩法。

從此,我唔再用「幫助佢哋」嘅角度去做嘢,相反,我係「求佢哋幫我」嘅角度出發,令條數好好睇睇咁就算。好多綜援人士同我講,香港啲福利算係咁,啲議員要幫佢哋爭取呢樣嗰樣,佢哋暗啞底都覺得多餘,爭到就爭,爭唔到其實佢哋都無乜所謂。出席記者會嗰啲好extreme嘅case,好多時都係friend底,可能係長期求助開嘅個案,絕無廣泛代表性,真係唔好以為綜援人士個個都慘絕人寰,最慘嘅往往係無綜援、無公屋果啲(好似我咁)。

一時感觸,打篇嘢上來呻吓,無特別想表明啲咩。如果你都認同我嘅講法,就請分享,有錯漏嘅亦歡迎指教,多謝。

http://hkjam.com/?p=7617

